Wyzwania niezależnego motorynku

Wyzwania niezależnego motorynku
Wyzwania niezależnego motorynku

Przed niezależnym rynkiem napraw, części i serwisu stoi kilka ważnych zadań. Sektor musi przygotować się do obsługi i naprawiania "jutrzejszych" samochodów, pisze w komentarzu dla Koalicji "Prawo do naprawy" (R2RC)m szef Stowarzyszenia Dystrybutorów Części Motoryzacyjnych Alfred Franke.
Postępy technologiczne są szybkie, a pojawiające się na rynku nowe modele aut są coraz bardziej nasycone zaawansowaną elektroniką. "Musimy być nie tylko na to przygotowani, ale także zwracać baczną uwagę, czy koncerny samochodowe nie będą próbowały pod płaszczykiem nowinek technicznych przemycić usług mających przyspawać klientów do autoryzowanych przez siebie serwisów" czytamy w komentarzu.

W bliższej perspektywie czeka nas kwestia poprawek do rozporządzenia Euro 5 (rozporządzenie 715/2007 w sprawie homologacji typu pojazdów silnikowych w odniesieniu do emisji zanieczyszczeń oraz w sprawie dostępu do informacji dotyczących naprawy i utrzymania pojazdów), które powinny zapewnić operatorom rynku niezależnego dostęp do bazy numerów VIN (Numer Identyfikacyjny Samochodu), danych dotyczących liczby roboczogodzin potrzebnych do wykonania konkretnych napraw oraz umożliwią warsztatom niezależnym reprogramowanie jednostek sterujących pojazdami. Jak zawsze w przypadku prawa europejskiego, zmiana prawa poprzedzona jest długim okresem konsultacji, który rozpoczął się w tym przypadku jeszcze w ubiegłym roku.
Pierwsza połowa br. nie okazała się przychylna motobranży.Bardzo dobre wyniki marcowe wyhamowane zostały w kwietniu i maju. Prezes Franke zwraca uwagę, że w I półroczu 2009 kursy walut obcych były znacznie wyższe od obecnego, a przez to dystrybutorom łatwiej było osiągać lepsze wyniki. Z tego właśnie powodu wzrosty procentowe przychodów w br. są niższe, niż można by oczekiwać.

Co może przynieść wzrost sprzedaży i wyraźne ożywienie na rynku części i napraw? Jednym z ważnych elementów mających wpływ na wielkość tego rynku jest oczywiście wzrost parku samochodowego. Jednakże w dużej mierze uzależniony jest on od zamożności społeczeństwa, które nadal znajduje się na znacznie niższym poziomie niż społeczeństwa w wielu krajach Unii Europejskiej.

Wartościowy wzrost rynku powodowany jest przez coraz większe zaawansowanie techniczne samochodów. Są one wypsażone w coraz bardziej skomplikowane i droższe części, przez co ich naprawa lub wymiana jest bardziej kosztowna.

Innym elementem mogącym powodować wzrost rynku części i napraw jest edukacja kierowców w zakresie potrzeby dbania o stan samochodu. Polskim kierowcom należy przede wszystkim uświadamiać zależność pomiędzy stanem pojazdu a bezpieczeństwem w ruchu drogowym. Ważne jest kształtowanie świadomości potrzeby i wynikającego z niej nawyku regularnej kontroli stanu technicznego pojazdu. Ma to znaczenie zwłaszcza w przypadku samochodów po gwarancji. Wymiana zużytych lub niesprawnych części motoryzacyjnych powinna się wpisywać w kulturę eksploatacji pojazdów, której poziom w Polsce jest niezadowalający. Zaledwie 31% kierowców odwiedza warsztat w celu profilaktycznego sprawdzenia ogólnego stanu podzespołów samochodowych. W krajach takich jak Niemcy czy Francja, gdzie świadomość potrzeby utrzymania sprawności technicznej pojazdów jest wyższa, blisko 60% kierowców stosuje profilaktykę, dbając o stan auta, pisze prez. Franke.

Więcej na ...

Źródło: http://motoryzacja.wnp.pl/wyzwania-niezaleznego-motorynku,123418_1_0_0.html

Najnowsze wiadomości
Polska jest największym eksporterem okien i drzwi w UE. A wyniki branży będą dalej rosnąć

Polska jest największym europejskim producentem okien i drzwi, a także numerem 1 pod względem wartości eksportu wśród krajów UE. W 2020 r., mimo szalejącej pandemii Covid-19, rodzima branża okazała się „koronaodporna”. Widać to szczególnie po wynikach eksportu – wynika z analizy publicznego think tanku Polski Instytut Ekonomiczny. Według danych GUS, w 2020 r. wartość eksportu okien i drzwi wyni

Data: 2021-04-02

Robotyzacja w drukarni. Kto może skorzystać z pomocy mechanicznych pomocników?

Bezobsługowe drukowanie i wycinanie o dowolnej porze dnia i nocy – to główne zalety wdrożenia robotów przemysłowych w dziedzinie poligrafii. Jak przekonują eksperci, roboty oznaczają zwiększoną produktywność, znaczną redukcję kosztów produkcji oraz odciążenie pracowników. Kto może skorzystać z ich pomocy? Choć kojarzą się futurystycznie, roboty przemysłowe to wcale nie taki nowy wynalazek. Ich

Data: 2021-03-30

W lutym produkcja przemysłowa wyższa niż przed rokiem

Jak informuje Główny Urząd Statystyczny (GUS), w lutym br. produkcja sprzedana przemysłu była wyższa o 2,7% w porównaniu z lutym ubiegłego roku. Jak informuje GUS, w lutym 2020 zanotowano wzrost o 4,8% w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego, natomiast w porównaniu ze styczniem br. wzrosła o 4,3%. W okresie styczeń – luty br. produkcja sprzedana przemysłu była o 2,0% wyższa w p

Data: 2021-03-26