Wideokonferencje. Dobry sposób na sporą oszczędność
<b>Firmy tną koszty wszędzie tam, gdzie nie wpływa to bezpośrednio na podstawowy obszar ich działalności. Wyjazdy służbowe zastępują audio- i wideokonferencje.</b>
Oszczędnościowa polityka to pole do popisu dla nowoczesnych rozwiązań komunikacyjnych. Wzrasta więc zainteresowanie wideo- i telekonferencjami, zwłaszcza wśród przedsiębiorstw wielooddziałowych, o rozproszonej strukturze geograficznej, które mogą ciąć koszty, ograniczając podróżowanie pracowników.
Grzegorz Arent, sales engineer w Polycom, uważa, że wideokonferencje sprawdzają się zwłaszcza w czasach gorszej koniunktury gospodarczej, ograniczają bowiem wydatki związane z podróżami służbowymi, czyli opłatami za przejazdy pracowników, noclegi, diety.
- Mniej osób zauważa jednak, że największym kosztem jest nieobecność najlepiej opłacanej kadry menedżerskiej czy wysokiej klasy specjalistów w firmie - wskazuje nasz rozmówca.
Tymczasem zdalna konsultacja czy spotkanie są znacznie tańsze niż wyjazd, a spotkania organizowane ad hoc redukują czas potrzebny na proces podejmowania decyzji.
- Wysokiej klasy specjaliści i menedżerowie zarządzający to osoby, których czas jest niezwykle cenny - przekonuje Arent. - Technologia wideokonferencyjna znacznie zwiększa efektywność takich osób, redukując jednocześnie do minimum czas spędzany bezproduktywnie w podróży.
Dzięki bogatej funkcjonalności systemy takie znajdują zastosowanie w całej strukturze przedsiębiorstwa, znacznie skracając procesy biznesowe. I tak członkowie zarządu odbywają wirtualne spotkania menedżerów, dział handlowy przeprowadza omawianie strategii, szkolenia, spotkania z klientami na odległość, dział HR - szkolenia wewnętrzne dla pracowników, zdalną rekrutację, dział marketingu - wprowadzanie nowych akcji promocyjnych, dział R&D - wspólne projekty.
Dzięki wykorzystaniu nowoczesnych rozwiązań wideokonferencyjnych możliwe jest odbycie w ciągu jednego dnia kilku spotkań zamiast jednego, co podnosi wydajność przedsiębiorstw.
<b>Tania narada</b>
Marek Woźniak, prezes zarządu firmy netPR, zwraca uwagę, że systemy wideokonferencyjne kojarzą się zwykle z dedykowanymi kosztownymi rozwiązaniami, które pełnią rolę komunikacyjnego mostu pomiędzy np. oddziałem firmy i centralą.
- Dzisiaj jednak mamy do czynienia z rozwiązaniami, które w większym stopniu wykorzystują możliwości internetu i nie wymagają zakupu dedykowanych urządzeń, co sprawia, że znacznie zwiększa się spektrum możliwości ich zastosowań - uważa nasz rozmówca.
Obiecującym kierunkiem rozwoju wideokonferencji jest komunikacja z inwestorami firmy oraz klientami. To również dobre narzędzie komunikacji z przedstawicielami handlowymi i pracownikami rozproszonymi w różnych częściach kraju i świata.
Więcej na ...
Źródło: http://www.wnp.pl/artykuly/wideokonferencje-dobry-sposob-na-spora-oszczednosc,6187.html
Najnowsze wiadomości
Polska jest największym eksporterem okien i drzwi w UE. A wyniki branży będą dalej rosnąć
Polska jest największym europejskim producentem okien i drzwi, a także numerem 1 pod względem wartości eksportu wśród krajów UE. W 2020 r., mimo szalejącej pandemii Covid-19, rodzima branża okazała się „koronaodporna”. Widać to szczególnie po wynikach eksportu – wynika z analizy publicznego think tanku Polski Instytut Ekonomiczny. Według danych GUS, w 2020 r. wartość eksportu okien i drzwi wyni
Data: 2021-04-02
Robotyzacja w drukarni. Kto może skorzystać z pomocy mechanicznych pomocników?
Bezobsługowe drukowanie i wycinanie o dowolnej porze dnia i nocy – to główne zalety wdrożenia robotów przemysłowych w dziedzinie poligrafii. Jak przekonują eksperci, roboty oznaczają zwiększoną produktywność, znaczną redukcję kosztów produkcji oraz odciążenie pracowników. Kto może skorzystać z ich pomocy? Choć kojarzą się futurystycznie, roboty przemysłowe to wcale nie taki nowy wynalazek. Ich
Data: 2021-03-30
W lutym produkcja przemysłowa wyższa niż przed rokiem
Jak informuje Główny Urząd Statystyczny (GUS), w lutym br. produkcja sprzedana przemysłu była wyższa o 2,7% w porównaniu z lutym ubiegłego roku. Jak informuje GUS, w lutym 2020 zanotowano wzrost o 4,8% w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego, natomiast w porównaniu ze styczniem br. wzrosła o 4,3%. W okresie styczeń – luty br. produkcja sprzedana przemysłu była o 2,0% wyższa w p
Data: 2021-03-26