Silnik bolidu Kubicy cierpi na niedobór mocy?
<b>Rob White, dyrektor techniczny ds. silników w Renault F1 Team uważa, że pod względem maksymalnej mocy w użytecznym zakresie obrotów silnik Renault jest równie dobry, jak jego najlepsi konkurenci. Analiza obserwowanych osiągów bolidów wspiera te wnioski, ale nie ma innego sposobu na precyzyjne zmierzenie różnic w mocy silników, niż na dynamometrze.</b>
Różnice te mają powody historyczne i wynikają z rozwoju silnika w trakcie kolejnych homologacji. Zmiany w silniku zostały ograniczone przepisami Regulaminu Sportowego w 2007 r., ale sposoby, w jakie korzysta się z silnika bardzo się w tym okresie zmieniały. Np. dwukrotnie ograniczano maksymalne obroty, podwojono resurs silnika, zainstalowano a potem usunięto KERS, no i zniknęło tankowanie. Te zmiany były możliwe dzięki kolejnym "tuningom" silnika oraz pewnemu, ograniczonemu zakresowi modyfikacji. Dostawcy silników działają cały czas w ramach narzuconych reguł, rozwijając silniki znajdujące się w ciągłym użyciu, więc biorąc pod uwagę, że każdy silnik jest inny, a każdy zespół inżynierski ma swoje ograniczenia wewnętrzne, to taki wynik jest zrozumiały.
Oprócz samej mocy na osiągi bolidów wpływ mają i inne charakterystyki silników. Znaczenie ma szereg cech, w tym charakterystyka oddawania ciepła, masa oraz sztywność zainstalowania, jednak ogólne osiągi bolidu są najbardziej czułe na moc silnika. Renault jest całkowicie zaangażowane w dostarczanie w pełni konkurencyjnych silników i inżynierowie są przekonani, że jest to możliwe.
Renault zapewnia, że z zadowoleniem uczestniczy w dyskusjach prowadzonych pod egidą FIA, a które mają na celu wypracowanie zaleceń dotyczących zasad napędu dla Formuły 1. Konstruktorzy napędu do bolidów biorą przykład od swoich kolegów pracujących nad samochodami powszechnie dostępnymi i uważają, że zmniejszone, doładowane turbosprężarką silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem (GDI) zaopatrzone w zaawansowane systemy odzyskiwania energii oraz dodatkowy napęd elektryczny byłyby w stanie zaspokoić te cele w sposób sensowny. Z dotychczasowych rozmów wynika, że taka konfiguracja byłaby do przyjęcia przez wszystkich uczestników zawodów Formuły 1.
Źródło: http://motoryzacja.wnp.pl/silnik-bolidu-kubicy-cierpi-na-niedobor-mocy,117299_1_0_0.html
Najnowsze wiadomości
Polska jest największym eksporterem okien i drzwi w UE. A wyniki branży będą dalej rosnąć
Polska jest największym europejskim producentem okien i drzwi, a także numerem 1 pod względem wartości eksportu wśród krajów UE. W 2020 r., mimo szalejącej pandemii Covid-19, rodzima branża okazała się „koronaodporna”. Widać to szczególnie po wynikach eksportu – wynika z analizy publicznego think tanku Polski Instytut Ekonomiczny. Według danych GUS, w 2020 r. wartość eksportu okien i drzwi wyni
Data: 2021-04-02
Robotyzacja w drukarni. Kto może skorzystać z pomocy mechanicznych pomocników?
Bezobsługowe drukowanie i wycinanie o dowolnej porze dnia i nocy – to główne zalety wdrożenia robotów przemysłowych w dziedzinie poligrafii. Jak przekonują eksperci, roboty oznaczają zwiększoną produktywność, znaczną redukcję kosztów produkcji oraz odciążenie pracowników. Kto może skorzystać z ich pomocy? Choć kojarzą się futurystycznie, roboty przemysłowe to wcale nie taki nowy wynalazek. Ich
Data: 2021-03-30
W lutym produkcja przemysłowa wyższa niż przed rokiem
Jak informuje Główny Urząd Statystyczny (GUS), w lutym br. produkcja sprzedana przemysłu była wyższa o 2,7% w porównaniu z lutym ubiegłego roku. Jak informuje GUS, w lutym 2020 zanotowano wzrost o 4,8% w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego, natomiast w porównaniu ze styczniem br. wzrosła o 4,3%. W okresie styczeń – luty br. produkcja sprzedana przemysłu była o 2,0% wyższa w p
Data: 2021-03-26