Seicento odchodzi do historii. Co dalej?

Seicento odchodzi do historii. Co dalej?
Seicento odchodzi do historii. Co dalej?

<b>Jeszcze w maju z linii produkcyjnej fabryki Fiat Auto Poland w Tychach zniknie definitywnie model Seicento (600) wytwarzany tam nieustannie od ponad 12 lat. W tym czasie fabrykę opuściło ponad 1,328 mln egzemplarzy tego miejskiego autka, które odegrało swoją rolę w historii polskiego motorynku.</b>

Fiat Seicento nazywany od 4 lat "sześćsetką" to model, którego pierwsze egzemplarze wyjechały z fabryki w Tychach pod koniec 1997 roku. Seciento - następca Cinquecento - to maluch produkowany wyłącznie w Polsce.

Oferowany był z silnikami o pojemnościach 900 ccm (39 KM) oraz 1100 ccm (55 KM). Doczekał się ogromnej liczby odmian i wersji, z których bodaj najsłynniejsza - Sporting - była wysoce pożądanym modelem przez młodych ludzi stawiających pierwsze kroki w rajdach samochodowych. Była też wersja Citymatic dająca namiastkę jazdy z automatyczną skrzynią biegów, elektryczne Seicento Elettra, dwukolorowe Brush czy mistrzowskie Schumacher, firmowane nazwiskiem wielokrotnego mistrza Formuły 1. W sumie, na przestrzeni kilkunastu lat powstało ponad ćwierć setki odmian Seicento.

W ostatnim czasie z taśmy tyskiego zakładu Fiat Auto Poland zjeżdżały niemal wyłącznie odmiany użytkowe Van na rynek polski i włoski. Mimo, że autko nie spełniało wielu wymogów - zwłaszcza w dziedzinie bezpieczeństwa - popyt sprawiał, że produkcja była utrzymywana.
Bogusław Cieślar potwierdzając zakończenie ery Seicento zapowiada, że w nieodległej przyszłości, w Tychach wdrożona zostanie produkcja zupełnie nowego, małego samochodu. Odmawia jednak potwierdzenia, czy chodzi o nową wersję małej Lancii czy modelu Uno, który dotąd przewidywany był jedynie na rynek brazylijski.

Odnosząc się do sprawy produkcji modelu Panda, Cieślar kategorycznie stwierdza, że nie ma mowy o żadnym zabieraniu produkcji modelu z Tychów i przenoszeniu jej do innego zakładu. Faktem jest, że Panda w obecnym wydaniu będzie nadal produkowana w Polsce tak długo jak będzie na nią popyt. Natomiast zupełnie nowa wersja modelu w istocie będzie produkowana w innym zakładzie jednak trudno mówić tu o "przenosinach". Podobnie sprawa się ma z Lancią z sycylijskiego zakładu Fiata. Nawet jeśli ta marka pojawi się w Tychach na pewno nie będą to przenosiny, a wdrożenie produkcji nowego modelu.

Źródło: http://motoryzacja.wnp.pl/seicento-odchodzi-do-historii-co-dalej,109910_1_0_0.html

Najnowsze wiadomości
Polska jest największym eksporterem okien i drzwi w UE. A wyniki branży będą dalej rosnąć

Polska jest największym europejskim producentem okien i drzwi, a także numerem 1 pod względem wartości eksportu wśród krajów UE. W 2020 r., mimo szalejącej pandemii Covid-19, rodzima branża okazała się „koronaodporna”. Widać to szczególnie po wynikach eksportu – wynika z analizy publicznego think tanku Polski Instytut Ekonomiczny. Według danych GUS, w 2020 r. wartość eksportu okien i drzwi wyni

Data: 2021-04-02

Robotyzacja w drukarni. Kto może skorzystać z pomocy mechanicznych pomocników?

Bezobsługowe drukowanie i wycinanie o dowolnej porze dnia i nocy – to główne zalety wdrożenia robotów przemysłowych w dziedzinie poligrafii. Jak przekonują eksperci, roboty oznaczają zwiększoną produktywność, znaczną redukcję kosztów produkcji oraz odciążenie pracowników. Kto może skorzystać z ich pomocy? Choć kojarzą się futurystycznie, roboty przemysłowe to wcale nie taki nowy wynalazek. Ich

Data: 2021-03-30

W lutym produkcja przemysłowa wyższa niż przed rokiem

Jak informuje Główny Urząd Statystyczny (GUS), w lutym br. produkcja sprzedana przemysłu była wyższa o 2,7% w porównaniu z lutym ubiegłego roku. Jak informuje GUS, w lutym 2020 zanotowano wzrost o 4,8% w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego, natomiast w porównaniu ze styczniem br. wzrosła o 4,3%. W okresie styczeń – luty br. produkcja sprzedana przemysłu była o 2,0% wyższa w p

Data: 2021-03-26