Hella i Volkswagen: premiera oświetlenia Dynamic Light Assist

Hella i Volkswagen: premiera oświetlenia Dynamic Light Assist
Hella i Volkswagen: premiera oświetlenia Dynamic Light Assist

Badania dowodzą, że kierowcy mogliby częściej używać drogowych świateł dalekosiężnych w swych autach, by poprawić sobie warunki widoczności. Szczególnie podczas jazdy poza terenem zabudowanym, z prędkościami przekraczającymi 80 km/h, zwyczajne światła mijania nie dają wystarczająco dużo światła, by kierowca mógł odpowiednio szybko zareagować na pojawienie się na drodze pieszych, pojazdów itp. Receptą ma być Dynamic Light Assist. System ma swą premierę światową w nowym modelu VW Touareg, który właśnie wchodzi na rynek.

Dynamic Light Assist opiera się na inteligentnym współdziałaniu kamery przedniej, oprogramowania przetwarzającego obraz i technologii oświetleniowej Helli. Kamera ulokowana na przedniej szybie wykrywa pojazdy przed samochodem, zarówno te jadące z przeciwka, jak i poprzedzające. Dane te są przetwarzane na drodze obróbki obrazu, przy czym ustalane jest precyzyjnie położenie wykrytych pojazdów. W oparciu o te dane sterownik wysyła polecenia do siłowników obracających cylindryczną przesłonę umieszczoną między żarówką a soczewką lampy głównej. Przesłona zostaje wtedy przestawiona w taki sposób, by inni użytkownicy drogi nie byli oślepiani strumieniem światła.

Podczas opracowywania tej innowacji dla Volkswagena, Hella opierała się na swych doświadczeniach w badaniach nad inteligentnymi systemami oświetleniowymi. W roku 1996 eksperci firmy zaprezentowali prototyp adaptacyjnego oświetlenia przedniego (Adaptive Frontlighting System, AFS). System ten charakteryzował się dostosowywaniem wytwarzanego strumienia światła do aktualnej sytuacji, opierając się na danych o prędkości auta i kącie skręcenia przednich kół. Kolejnymi milowymi krokami były systemy oparte na kamerach, które gwarantowały lepsze dostosowanie sposobu oświetlania drogi do sytuacji na szosie. Pierwsze wielkoseryjne reflektory główne z systemem inteligentnego dostosowywania strumienia światła do warunków drogowych pracują w najnowszych modelach Audi A8 i Mercedesa E Klasy.
W fazie opracowywania jest już krok następny: Hella ma zamiar zastosować w przyszłości technologię użytkowaną w systemie Dynamic Light Assist w lampach diodowych LED.

Źródło: http://motoryzacja.wnp.pl/hella-i-volkswagen-premiera-oswietlenia-dynamic-light-assist,109571_1_0_0.html

Najnowsze wiadomości
Polska jest największym eksporterem okien i drzwi w UE. A wyniki branży będą dalej rosnąć

Polska jest największym europejskim producentem okien i drzwi, a także numerem 1 pod względem wartości eksportu wśród krajów UE. W 2020 r., mimo szalejącej pandemii Covid-19, rodzima branża okazała się „koronaodporna”. Widać to szczególnie po wynikach eksportu – wynika z analizy publicznego think tanku Polski Instytut Ekonomiczny. Według danych GUS, w 2020 r. wartość eksportu okien i drzwi wyni

Data: 2021-04-02

Robotyzacja w drukarni. Kto może skorzystać z pomocy mechanicznych pomocników?

Bezobsługowe drukowanie i wycinanie o dowolnej porze dnia i nocy – to główne zalety wdrożenia robotów przemysłowych w dziedzinie poligrafii. Jak przekonują eksperci, roboty oznaczają zwiększoną produktywność, znaczną redukcję kosztów produkcji oraz odciążenie pracowników. Kto może skorzystać z ich pomocy? Choć kojarzą się futurystycznie, roboty przemysłowe to wcale nie taki nowy wynalazek. Ich

Data: 2021-03-30

W lutym produkcja przemysłowa wyższa niż przed rokiem

Jak informuje Główny Urząd Statystyczny (GUS), w lutym br. produkcja sprzedana przemysłu była wyższa o 2,7% w porównaniu z lutym ubiegłego roku. Jak informuje GUS, w lutym 2020 zanotowano wzrost o 4,8% w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego, natomiast w porównaniu ze styczniem br. wzrosła o 4,3%. W okresie styczeń – luty br. produkcja sprzedana przemysłu była o 2,0% wyższa w p

Data: 2021-03-26