Francuska dostawa Iveco na gaz
Sydeme, spółka publiczna odpowiedzialna za utylizację odpadów komunalnych w okręgu Moselle-Est (Francja), zakupiła od Iveco 34 pojazdy napędzane gazem ziemnym (NGV). 6 z nich to vany marki Fiat Professional (Fiorino i Doblo), a pozostałe 28 to marka Iveco.
Flotę zaprezentowano podczas "Journee Filiere BioMethane” - dnia całkowicie poświęconego produkcji i waloryzacji biometanu - który odbył się we francuskiej miejscowości Forbach leżącej przy granicy z Niemcami.
Gama samochodów Iveco składa się z 3 modeli Daily - lekkich pojazdów wielozadaniowych o dopuszczalnej masie całkowitej od 3,4 do 7 ton - i 25 modeli Stralis - będących reprezentatywnym produktem Iveco w segmencie pojazdów ciężkich o dmc 19-44 t.
Pojazdy tankowane są na publicznej stacji paliw - GNVERT - oferującej zarówno paliwo CNG, jak i biometan. Flota jest w całości zasilana biometanem, dzięki czemu pojazdy wytwarzają śladowe ilości zanieczyszczeń - cząsteczek stałych i tlenków azotu, a emisja hałasu jest bardzo niska. Rezygnacja z diesla umożliwia redukcję kosztów zużycia paliwa o 40%.
Zakład Metavalor, należący do firmy Sydeme, wytwarza z domowych odpadów - dostarczanych przez flotę NGV Iveco - energię elektryczną, gorącą wodę, odnawialne paliwo oraz kompost stosowany w rolnictwie organicznym.
Technologia ta jest dostępna dla każdego tonażu do 44 ton. Zapewnia ona ciche funkcjonowanie pojazdu, co umożliwia stworzenie optymalnego środowiska pracy, a zarazem jest niemalże niezauważalna dla społeczności lokalnej. Korzystna cena paliwa CNG ma gwarantować szybki zwrot inwestycji, a niska zawartość węgla umożliwia redukcję CO2 o ok.10%.
Wg zapewnień, dzięki biometanowi produkowanemu przez Sydeme pojazdy w ogóle nie przyczyniają się do zwiększenia efektu cieplarnianego.
Silnik Cursor 8 NGV montowany w ciężarówkach Stralis jest produkowany w zakładzie FPT Industrial (Fiat Powertrain Technologies) w miejscowości Bourbon-Lancy (department Saône-et-Loire) we Francji. Firma Iveco, która projektuje, produkuje i sprzedaje gamę autokarów i autobusów we Francji, jest liderem na tamtejszym rynku pojazdów transportu zbiorowego.
Ponadto przoduje w liczbie autobusów NGV obecnie kursujących po Francji i posiada ponad 80% udział w tym segmencie rynku. Pojazdy te, również wyposażone w silnik Cursor 8 napędzany "niebieskim paliwem", są produkowane w fabrykach w miejscowościach Annonay (departament Ardeche) oraz Rorthais (departament Deux-Sevres). Iveco zatrudnia we Francji w sumie 2 783 osoby.
Źródło: http://motoryzacja.wnp.pl/francuska-dostawa-iveco-na-gaz,182986_1_0_0.html
Najnowsze wiadomości
Polska jest największym eksporterem okien i drzwi w UE. A wyniki branży będą dalej rosnąć
Polska jest największym europejskim producentem okien i drzwi, a także numerem 1 pod względem wartości eksportu wśród krajów UE. W 2020 r., mimo szalejącej pandemii Covid-19, rodzima branża okazała się „koronaodporna”. Widać to szczególnie po wynikach eksportu – wynika z analizy publicznego think tanku Polski Instytut Ekonomiczny. Według danych GUS, w 2020 r. wartość eksportu okien i drzwi wyni
Data: 2021-04-02
Robotyzacja w drukarni. Kto może skorzystać z pomocy mechanicznych pomocników?
Bezobsługowe drukowanie i wycinanie o dowolnej porze dnia i nocy – to główne zalety wdrożenia robotów przemysłowych w dziedzinie poligrafii. Jak przekonują eksperci, roboty oznaczają zwiększoną produktywność, znaczną redukcję kosztów produkcji oraz odciążenie pracowników. Kto może skorzystać z ich pomocy? Choć kojarzą się futurystycznie, roboty przemysłowe to wcale nie taki nowy wynalazek. Ich
Data: 2021-03-30
W lutym produkcja przemysłowa wyższa niż przed rokiem
Jak informuje Główny Urząd Statystyczny (GUS), w lutym br. produkcja sprzedana przemysłu była wyższa o 2,7% w porównaniu z lutym ubiegłego roku. Jak informuje GUS, w lutym 2020 zanotowano wzrost o 4,8% w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego, natomiast w porównaniu ze styczniem br. wzrosła o 4,3%. W okresie styczeń – luty br. produkcja sprzedana przemysłu była o 2,0% wyższa w p
Data: 2021-03-26