Dobre wyniki producenta opakowań z tworzyw sztucznych
Producent wyrobów z tworzyw sztucznych Plast-Box w 2012 r. zwiększył skonsolidowane przychody i zysk netto o 24 proc. w porównaniu z 2011 r.
Wyniosły one odpowiednio 123,1 mln zł i 4,77 mln zł. Jednocześnie grupa odnotowała wzrost EBITDA o 45 proc. do poziomu 14,9 mln zł. Tym samym Plast-Box przekroczył prognozę zysku netto o 18 proc., prognozę EBITDA o 7% oraz prognozę sprzedaży o 1,7 proc. Wzrost przychodów i rentowności był m.in. wynikiem zwiększenia eksportu o 27 proc. do poziomu 76,74 mln zł. Sprzedaż krajowa wyniosła 46,36 mln zł, co stanowiło wzrost o 19 proc. w stosunku do 2011.
Mamy za sobą kolejny udany rok. Poprawiliśmy wyniki w wartości sprzedaży i w pozycjach prezentujących rentowność, co potwierdza bardzo dobrą kondycję naszej grupy. Wzrostom sprzedaży towarzyszy zwiększanie zysków. Dzięki utrzymaniu dyscypliny zadłużenia i wzrostowi EBITDA poprawiliśmy wskaźnik długu bankowego do EBITDA z 3,2 do poziomu 2, co świadczy o zwiększeniu finansowego bezpieczeństwa spółki. W 2013 roku planujemy dalszy rozwój naszego biznesu – komentuje Krzysztof Pióro, prezes zarządu Plast-Box.
Dzięki inwestycjom zrealizowanym w latach 2010-2012 o wartości ok. 50 mln zł, z tego ok. 40 mln zł bezpośrednio w moce produkcyjne, Plast-Box może oferować opakowania plastikowe, które z powodzeniem zdobywają klientów za granicą.
Plast-Box dostarcza swoje produkty do niemal wszystkich krajów europejskich. W 2012 roku eksport stanowił już ponad 62 proc. przychodów. Z całego eksportu 43 proc. zostało sprzedane do krajów Unii Europejskich i innych krajów Europy Zachodniej. Pozostała część – blisko 57 proc. eksportu - trafiła na Wschód do Rosji, na Ukrainę, Białoruś, do Mołdawii i Kazachstanu.
- W 2013 zamierzamy kontynuować zwiększanie sprzedaży eksportowej. Planujemy wzrost sprzedaży na Zachodzie do naszych stałych klientów, umocnienie się u nowo pozyskanych w ostatnim czasie, a także wciąż zdobywanie nowych nabywców – wyjaśnia Pióro.
W 2013 roku Plast-Box planuje również dalszy wzrost sprzedaży produktów firmom spożywczym. Już w 2012 roku nastąpiły też istotne zmiany w branżowej strukturze odbiorców i firmy te stały się główną grupą klientów Plast-Boxu. Ich udział w sprzedaży Plast-Boxu jest obecnie większy niż firm budowlanych i chemicznych, z którymi przez wiele lat utożsamiany był słupski producent opakowań.
Źródło: http://chemia.wnp.pl/dobre-wyniki-producenta-opakowan-z-tworzyw-sztucznych,193216_1_0_0.html
Najnowsze wiadomości
Polska jest największym eksporterem okien i drzwi w UE. A wyniki branży będą dalej rosnąć
Polska jest największym europejskim producentem okien i drzwi, a także numerem 1 pod względem wartości eksportu wśród krajów UE. W 2020 r., mimo szalejącej pandemii Covid-19, rodzima branża okazała się „koronaodporna”. Widać to szczególnie po wynikach eksportu – wynika z analizy publicznego think tanku Polski Instytut Ekonomiczny. Według danych GUS, w 2020 r. wartość eksportu okien i drzwi wyni
Data: 2021-04-02
Robotyzacja w drukarni. Kto może skorzystać z pomocy mechanicznych pomocników?
Bezobsługowe drukowanie i wycinanie o dowolnej porze dnia i nocy – to główne zalety wdrożenia robotów przemysłowych w dziedzinie poligrafii. Jak przekonują eksperci, roboty oznaczają zwiększoną produktywność, znaczną redukcję kosztów produkcji oraz odciążenie pracowników. Kto może skorzystać z ich pomocy? Choć kojarzą się futurystycznie, roboty przemysłowe to wcale nie taki nowy wynalazek. Ich
Data: 2021-03-30
W lutym produkcja przemysłowa wyższa niż przed rokiem
Jak informuje Główny Urząd Statystyczny (GUS), w lutym br. produkcja sprzedana przemysłu była wyższa o 2,7% w porównaniu z lutym ubiegłego roku. Jak informuje GUS, w lutym 2020 zanotowano wzrost o 4,8% w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego, natomiast w porównaniu ze styczniem br. wzrosła o 4,3%. W okresie styczeń – luty br. produkcja sprzedana przemysłu była o 2,0% wyższa w p
Data: 2021-03-26