Budowlany pickup

Budowlany pickup
Budowlany pickup

Tata Motors (rok założenia 1945) jest największym hinduskim producentem samochodów o łącznym obrocie 14 mld USD w roku obrachunkowym 2008/2009. Przez fi rmy zależne, rozwij a wyroby i prowadzi produkcję pojazdów w Wielkiej Brytanii, Korei Południowej, Indiach, Tajlandii i Hiszpanii.

Pośród przedsiębiorstw zależnych od Tata Motors należy wymienić; Land Rover, Jaguar, Tata Daewoo, Hispano, Marcopolo. Tata Motors zawiązał również strategiczny alians z Fiatem. Tata Motors jest obecnie czwartym producentem na świecie w kategorii samochodów ciężarowych (marki Tata i Tata Daewoo) oraz drugim na świecie producentem autobusów (marki Tata, Hispano, Marcopolo). Od kilku lat prowadzi międzynarodową ekspansję. Nowopowstałe Europejskie Centrum Rozwoju (ETC) w Birmingham/ Anglia ma na celu rozwój produktów oraz ich przystosowanie do wymagań europejskich odbiorców.

Od 2008 r. Tata Motors oferuje na polskim rynku samochody osobowe, użytkowe i terenowe marki Tata. Wyłącznym dystrybutorem Tata Motors w Polsce jest Marubeni Motors Poland, polski oddział japońskiej fi rmy specjalizującej się w dystrybucji i sprzedaży samochodów osobowych i użytkowych. Specjalizacją Tata Motors są wytrzymałe pojazdy z napędem 4x4 – eksploatowane intensywnie w najtrudniejszych warunkach terenowych i klimatycznych: w Afryce, w Himalajach, górach Ameryki Południowej i Syberii.



Tata Xenon

Tata Xenon to uniwersalny pojazd o charakterze użytkowym skonstruowany na ramie nośnej, wyposażony w dołączany napęd na 4 koła oraz reduktor. Xenona można wybierać pomiędzy wersją z kabiną pojedynczą a podwójną. W wersji z kabiną pojedynczą długość auta wynosi 4,8 m, a ładowność 1100 kg, natomiast auto z podwójną kabiną ma długość ponad 5,1 m, i ładowność 1000 kg. Podwozie Xenona to standard pickupów: z przodu podwójne wahacze poprzeczne ze stabilizatorem, resorowane sprężynami śrubowymi. Z tyłu klasyczny sztywny most i resory piórowe. Taka konstrukcja pozwala na bezpieczne przewiezienie każdego ładunku. Układ hamulcowy składa się z wentylowanych tarcz z przodu i bębnów z tyłu.

Układ kierowniczy jest wspomagany hydraulicznie, a kierownica ma regulację wysokości. Do „udźwignięcia” takich ciężarów, koncern zaopatrzył auto w 4-cylindrowy, rzędowy silnik diesla z turbodoładowaniem o pojemności 2,2 l i mocy 140 KM. Jest to dość oszczędna jednostka napędowa, średnie zużycie paliwa na 100 km wynosi – 8,5 l. Do zalet auta należy doskonała zwrotność pozwalająca na płynne manewrowanie nawet w najbardziej krętych i ciasnych zaułkach. Samochód dobrze radzi sobie w terenie. Z prześwitem 190 mm auto bez problemu pokonuje wszelkie nierówności. Kąt natarcia wynosi 24 stopnie, kąt rampowy 15 stopni, a kąt zejścia 21 stopni. Przesunięta tylna oś pojazdu (świadomy zabieg inżynierów Tata Motors), sprawiła, że maksymalna masa holowanej przyczepy wynosi 2000 kg. Wnętrze auta, tak w wersji z pojedynczą jak i podwójną kabiną jest przestronne.

Proste i jednocześnie bogate wyposażenie obejmuje: klimatyzację, elektrycznie sterowane szyby, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka oraz centralny zamek. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów z końcem października 2009 roku do sprzedaży została wprowadzona wersja z homologacją na podwozie samochodu ciężarowego, co umożliwia wykonanie praktycznie każdej zabudowy specjalistycznej dopasowanej do rodzaju działalności użytkownika. Na podwoziu wersji z kabiną pojedynczą oraz podwójną możliwy jest montaż m.in. takich zabudów specjalnych, jak: skrzynia ładunkowa z aluminium, izokontener, wywrotka. W związku z tym oferta modelu Xenon stała się interesująca dla odbiorców z nowych segmentów rynku tj.: wykonawców budowlanych, fi rm instalatorskich, wykonawców robót drogowych, przedsiębiorstw komunalnych, fi rm zajmujących się dystrybucją i serwisem maszyn budowlanych.

Źródło: http://www.forum-budowlane.pl/maszyny_budowlane_techniki_i_technologie?id=1185

Najnowsze wiadomości
Polska jest największym eksporterem okien i drzwi w UE. A wyniki branży będą dalej rosnąć

Polska jest największym europejskim producentem okien i drzwi, a także numerem 1 pod względem wartości eksportu wśród krajów UE. W 2020 r., mimo szalejącej pandemii Covid-19, rodzima branża okazała się „koronaodporna”. Widać to szczególnie po wynikach eksportu – wynika z analizy publicznego think tanku Polski Instytut Ekonomiczny. Według danych GUS, w 2020 r. wartość eksportu okien i drzwi wyni

Data: 2021-04-02

Robotyzacja w drukarni. Kto może skorzystać z pomocy mechanicznych pomocników?

Bezobsługowe drukowanie i wycinanie o dowolnej porze dnia i nocy – to główne zalety wdrożenia robotów przemysłowych w dziedzinie poligrafii. Jak przekonują eksperci, roboty oznaczają zwiększoną produktywność, znaczną redukcję kosztów produkcji oraz odciążenie pracowników. Kto może skorzystać z ich pomocy? Choć kojarzą się futurystycznie, roboty przemysłowe to wcale nie taki nowy wynalazek. Ich

Data: 2021-03-30

W lutym produkcja przemysłowa wyższa niż przed rokiem

Jak informuje Główny Urząd Statystyczny (GUS), w lutym br. produkcja sprzedana przemysłu była wyższa o 2,7% w porównaniu z lutym ubiegłego roku. Jak informuje GUS, w lutym 2020 zanotowano wzrost o 4,8% w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego, natomiast w porównaniu ze styczniem br. wzrosła o 4,3%. W okresie styczeń – luty br. produkcja sprzedana przemysłu była o 2,0% wyższa w p

Data: 2021-03-26