Bolid Kubicy ma już kanał F
<b>Po blisko miesięcznej przerwie wakacyjnej kierowcy Formuły 1, w tym Robert Kubica, wznowią rywalizację w mistrzostwach świata. W niedzielę wystartują w wyścigu o Grand Prix Belgi na torze Spa-Francorchamps.</b>
Przerwa urlopowa nie była okresem spokoju dla działów technologicznych, gdzie w zaciszach laboratoriów i fabryk pracowano nad udoskonalaniem bolidów. Renault, w którego barwach startuje Robert Kubica, wprowadził do wyposażenia modelu R30 F-dukt, czyli kanał powietrzny biegnący pod karoserią. Rozwiązanie to pomaga zwiększać prędkość pojazdu na długich odcinkach prostych, ale i poprawia siłę docisku na zakrętach.
- Po raz pierwszy zastosujemy kanał F. Dlatego liczymy, że zadziała od razu tak, jak powinien, bo w ten sposób będziemy mogli maksymalnie wykorzystać czas jakim dysponujemy na treningach. Właśnie osiągi bolidów będą kluczowe w Spa, gdzie wszyscy kierowcy lubią się ścigać - powiedział Kubica. I dalej: - Spa-Francorchamps różni się bardzo od innych torów. Używamy tu niższego docisku, podobnie jak w Kanadzie, choć tor ma sporo szybszych zakrętów. To utrudnia właściwy dobór siły aerodynamicznej, bo zbyt mocno może ograniczyć prędkość maksymalną, która jest potrzeba na dwóch bardzo długich prostych na początku i końcu okrążenia. W Belgii często dochodzi do niespodzianek, bo tutaj bolidy, które nie spisują się najlepiej od początku sezonu nagle są mocne - dodał Polak.
Jako pierwszy F-dukt zastosował na początku sezonu McLaren, a po nim podobne rozwiązania opracowały inne ekipy. Jednak brytyjski zespół w tym tygodniu ogłosił, że nie zastosuje tego systemu podczas wrześniowej Grand Prix Włoch na torze Monza.
- Obserwowaliśmy konkurencję, a z naszych obserwacji wynika, że bolidy używające tego systemu mają większą niż inni siłę docisku, ale wciąż zachowują dobre prędkości maksymalne. To może być bardzo pomocne w Spa, gdzie jest sporo zakrętów wychodzących jeden z drugiego, ale pokonujemy je na pełnym gazie. Poza tym tor jest szeroki, co umożliwia obieranie różnych linii jazdy i daje kilka możliwości do wyprzedzania. Ten wyścig będzie na pewno ciekawy - powiedział Kubica, który w GP Belgii przed rokiem być czwarty.
Polak, z dorobkiem 89 punktów, jest VIII w klasyfikacji MŚ, a jej lider Australijczyk Mark Weber z Red Bull-Renault ma ich 161. Renault F1Team jest V w rywalizacji konstruktorów (106 pkt), gdzie prowadzi Red Bull-Renault - 312 pkt.
Źródło: http://motoryzacja.wnp.pl/bolid-kubicy-ma-juz-kanal-f,118012_1_0_0.html
Najnowsze wiadomości
Polska jest największym eksporterem okien i drzwi w UE. A wyniki branży będą dalej rosnąć
Polska jest największym europejskim producentem okien i drzwi, a także numerem 1 pod względem wartości eksportu wśród krajów UE. W 2020 r., mimo szalejącej pandemii Covid-19, rodzima branża okazała się „koronaodporna”. Widać to szczególnie po wynikach eksportu – wynika z analizy publicznego think tanku Polski Instytut Ekonomiczny. Według danych GUS, w 2020 r. wartość eksportu okien i drzwi wyni
Data: 2021-04-02
Robotyzacja w drukarni. Kto może skorzystać z pomocy mechanicznych pomocników?
Bezobsługowe drukowanie i wycinanie o dowolnej porze dnia i nocy – to główne zalety wdrożenia robotów przemysłowych w dziedzinie poligrafii. Jak przekonują eksperci, roboty oznaczają zwiększoną produktywność, znaczną redukcję kosztów produkcji oraz odciążenie pracowników. Kto może skorzystać z ich pomocy? Choć kojarzą się futurystycznie, roboty przemysłowe to wcale nie taki nowy wynalazek. Ich
Data: 2021-03-30
W lutym produkcja przemysłowa wyższa niż przed rokiem
Jak informuje Główny Urząd Statystyczny (GUS), w lutym br. produkcja sprzedana przemysłu była wyższa o 2,7% w porównaniu z lutym ubiegłego roku. Jak informuje GUS, w lutym 2020 zanotowano wzrost o 4,8% w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego, natomiast w porównaniu ze styczniem br. wzrosła o 4,3%. W okresie styczeń – luty br. produkcja sprzedana przemysłu była o 2,0% wyższa w p
Data: 2021-03-26