We wrześniu PAKFOOD po raz drugi

We wrześniu PAKFOOD po raz drugi
We wrześniu PAKFOOD po raz drugi

<b>Targi opakowaniowe branży spożywczej organizowane są w cyklu dwuletnim, na przemian z targami TAROPAK. Ich pierwsza edycja odbyła się w roku 2007. Teraz czas na drugą odsłonę. Targi Opakowań dla Przemysłu Spożywczego PAKFOOD 2009 odbędą się w Poznaniu w dniach od 14 do 17 września.</b>

<b>Dla kogo</b>
PAKFOOD to wydarzenie organizowane z jednej strony z myślą o przedstawicielach zakładów produkcyjnych i firm handlowych sektora spożywczego, a z drugiej dla branży poligraficznej. W pierwszej edycji targów udział wzięło niemal 200 wystawców z 18 krajów. Ekspozycje przygotowane na powierzchni 6,5 tys. metrów kw. spotkały się z zainteresowaniem 34 tys. zwiedzających (razem z targami Polagra-Food, które odbywały się w tym samym terminie).

Targi PAKFOOD gromadzą wystawców, których oferta obejmuje najważniejsze obszary branży opakowaniowej przemysłu spożywczego. Po pierwsze są to przedsiębiorstwa oferujące opakowania oraz pomocnicze środki opakowaniowe, materiały do pakowania i wyrobu opakowań, a także firmy zajmujące się projektowaniem opakowań. Drugą grupę stanowią oferenci maszyn i urządzeń pakujących, maszyn do wyrobu opakowań, maszyn znakujących i etykietujących. W targach uczestniczą również firmy zajmujące się projektowaniem maszyn pakujących oraz doradztwem technicznym. Najważniejszym magnesem przyciągającym zwiedzających są oczywiście prezentowane na targach rynkowe nowości.

<b>W dobrym towarzystwie</b>
Mocną stroną targów PAKFOOD jest ich komplementarność z imprezami odbywającymi się równolegle. W tym roku razem z PAKFOODEM odbędą się Międzynarodowe Targi Wyrobów Spożywczych i Gastronomii Polagra-Food oraz Międzynarodowe Targi Technologii Spożywczych Polagra-Tech. W przypadku obu imprez ważną grupę docelową działań marketingowych stanowią przedstawiciele firm handlowych i produkcyjnych branży spożywczej. Właśnie dlatego połączenie PAKFOODU z Polagrą-Food i Polagrą-Tech w jedno wspólne wydarzenie zapewnia dużą liczbę profesjonalnych zwiedzających.

<b>Nie tylko ekspozycja</b>
PAKFOOD to nie tylko bogata oferta wystawców. To także ciekawy program wydarzeń towarzyszących ekspozycji - przygotowanych we współpracy z takimi partnerami jak Polska Izba Opakowań, organizowanych przez branżowe wydawnictwa, często odbywających się pod patronatem poszczególnych wystawców.

Co zaplanowano na targi tegoroczne? W pierwszym dniu odbędzie się seminarium „Opakowanie a człowiek i jego środowisko. Gospodarka Opakowaniami - ekologiczne i środowiskowe aspekty", które przygotowuje Polska Izba Opakowań. Miejsce i termin seminarium nie zostały wybrane przypadkowo. PAKFOOD i Polagra-Food to wyjątkowa okazja do spotkania się w jednym miejscu i czasie tych, którzy produkują opakowania oraz tych, którzy stanowią największą grupę ich użytkowników, a więc producentów żywności. Seminarium ma m.in. uświadomić zagrożenia dla środowiska i zdrowia człowieka jakie stwarzają odpady opakowaniowe oraz wypracować wnioski w sprawie minimalizowania szkodliwego oddziaływania wykorzystanych opakowań.

Tego dnia także Packaging Polska oraz Visual Communication zaplanowały specjalistyczne warsztaty poświęcone tematyce kreowania wizerunku marki w przestrzeni handlowej. Podczas warsztatów dowiedzieć się będzie można m.in. jak zwiększyć sprzedaż przy pomocy materiałów POS (point of Sale) i SRP (szelf ready packaging), jak zakomunikować i sprzedać produkt poprzez opakowania oraz jak wprowadzić magnetyzm w przestrzeni handlowej. Prelegenci opowiedzą o innowacjach w trade marketingu, merchandisingu cyfrowym, a także o elementarnych jakościach wizualnych i czynnikach wpływających na sukces wizualny produktu.

Drugi dzień targów przyniesie kolejne wydarzenia. „Color Management - sposób na zwiększenie konkurencyjności w obecnych realiach rynkowych" to tytuł pierwszego z nich. Będzie to konferencja z cyklu Akademii Zarządzania Barwą, którego organizatorem jest Polski Drukarz, wydawca magazynów „Świat DRUKU" i „Pro-KREACJA". Wśród poruszanych zagadnień znajdą się tematy związane z analizą rynku poligraficznego i opakowaniowego, standardami i normami obowiązującymi w poligrafii i granicami tolerancji zawartymi w normach, urządzeniami i oprogramowaniem ułatwiającym standaryzację w drukarni, jak również praktyczne rady dla użytkowników różnych technik druku i przydatne na poszczególnych etapach produkcji poligraficznej. Konferencja przeznaczona jest dla fotografów, grafików, studiów DTP i prepress oraz drukarń.

Tego samego dnia Polska Izba Opakowań zaprasza na konferencję z okazji 15-lecia działalności. W programie spotkania znajdą się m.in. sesja na temat przemysłu i rynku opakowań w Polsce, okolicznościowe posiedzenie Rady Polskiej Izby Opakowań, a także wręczenia dyplomów „Zasłużony dla Przemysłu Opakowań", „Firma Zasłużona dla Przemysłu Opakowań" i „Firma-Założyciel Polskiej Izby Opakowań". Kolejne seminarium związane z tematyką targów zaplanowane jest przez Izbę na trzeci dzień targów. Seminarium pt. „Kody kreskowe - znaczenie i zastosowanie w procesie produkcji, zbytu i logistyki opakowań. Nowe kody kreskowe od 2010r." przeznaczone będzie dla producentów, dystrybutorów i użytkowników opakowań. Będzie ono szczególnie przydatne w świetle zmian, które wprowadzone zostaną w przyszłym roku.

Źródło: http://www.pakfood.pl/pl

Najnowsze wiadomości
Polska jest największym eksporterem okien i drzwi w UE. A wyniki branży będą dalej rosnąć

Polska jest największym europejskim producentem okien i drzwi, a także numerem 1 pod względem wartości eksportu wśród krajów UE. W 2020 r., mimo szalejącej pandemii Covid-19, rodzima branża okazała się „koronaodporna”. Widać to szczególnie po wynikach eksportu – wynika z analizy publicznego think tanku Polski Instytut Ekonomiczny. Według danych GUS, w 2020 r. wartość eksportu okien i drzwi wyni

Data: 2021-04-02

Robotyzacja w drukarni. Kto może skorzystać z pomocy mechanicznych pomocników?

Bezobsługowe drukowanie i wycinanie o dowolnej porze dnia i nocy – to główne zalety wdrożenia robotów przemysłowych w dziedzinie poligrafii. Jak przekonują eksperci, roboty oznaczają zwiększoną produktywność, znaczną redukcję kosztów produkcji oraz odciążenie pracowników. Kto może skorzystać z ich pomocy? Choć kojarzą się futurystycznie, roboty przemysłowe to wcale nie taki nowy wynalazek. Ich

Data: 2021-03-30

W lutym produkcja przemysłowa wyższa niż przed rokiem

Jak informuje Główny Urząd Statystyczny (GUS), w lutym br. produkcja sprzedana przemysłu była wyższa o 2,7% w porównaniu z lutym ubiegłego roku. Jak informuje GUS, w lutym 2020 zanotowano wzrost o 4,8% w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego, natomiast w porównaniu ze styczniem br. wzrosła o 4,3%. W okresie styczeń – luty br. produkcja sprzedana przemysłu była o 2,0% wyższa w p

Data: 2021-03-26