Stolica przygotowuje się na eksploatację samochodów elektrycznych?

Stolica przygotowuje się na eksploatację samochodów elektrycznych?
Stolica przygotowuje się na eksploatację samochodów elektrycznych?

<b>Pierwsze ze 114 miejskich punktów do ładowania samochodów elektrycznych pojawią się w stolicy jeszcze w tym roku - pisze Życie Warszawy. Auta ładować będzie można przed dzielnicowymi ratuszami, na niektórych stacjach metra oraz na parkingach Park & Ride.</b>

Sieć miejskich "ładowarek" ma być zachętą do przesiadania się do bardziej ekologicznych pojazdów. Jednak na razie po Warszawie jeździ tylko kilka sztuk samochodów elektrycznych i to przerobionych samodzielnie przez ich właścicieli.

Przypomnijmy, iż w ubiegłym roku take elektryczna Toyota Prius była testowana w Londynie i korzystała z sieci ulicznych punktów ładowania. Test wypadł celująco (model plug-in jest gwiazdą na 63 IAA we Frankfurcie), aczkolwiek zasięg japońskiego hatchback nie był imponujący. Podczas prób zasięg wynosił ok. 100 km, wersja z Frankfurtu potrafi już przejechać do 160 km.

Przedstawiciele pruszkowskiej fabryki Impact Automotive Technologies, produkującej trójkołowe autka miejskie Revolt, którzy lada moment rozpoczną sprzedaż, przyznają, że ich głównym rynkiem zbytu nie będzie Polska, tylko kraje Europy Zachodniej.

Obecnie samochody elektryczne mają niewielki zasięg i trzeba je stosunkowo długo ładować - od kilku do kilkunastu godzin. Uzależnione to jest głównie od rodzaju baterii. W miejskich punktach ładowanie operacja ta będzie znacznie krótsza. Specjaliści z priszkowskiej fabryki zapewniają, że wystarczy kwadrans by akumulator "przyjął" 80 proc. energii.

- Płacić się będzie kartą. Niewiele, bo auta na prąd mają tę zaletę, że za 100 km, w zależności od stawki za kilowatogodzinę, płacimy ok. 3 zł - pisze Życie Warszawy

W innych rozwiazaniach (Nissan Leaf, Chevrolet Volt, Toyota Prius plug-in, Volkswagen E-Up) ładowanie można przeprowadzic także w przydomowym garażu w systemie 12-godzinnych. (więcej: Toyota pokaże koncepcyjnego Priusa Plug-in Hybrid na Salonie Samochodowym we Frankfurcie).

Źródło: http://www.autoflesz.pl/artykuly/4013,Stolica_przygotowuje_sie_na_eksploatacje_samochodow_elektrycznych.html

Najnowsze wiadomości
Polska jest największym eksporterem okien i drzwi w UE. A wyniki branży będą dalej rosnąć

Polska jest największym europejskim producentem okien i drzwi, a także numerem 1 pod względem wartości eksportu wśród krajów UE. W 2020 r., mimo szalejącej pandemii Covid-19, rodzima branża okazała się „koronaodporna”. Widać to szczególnie po wynikach eksportu – wynika z analizy publicznego think tanku Polski Instytut Ekonomiczny. Według danych GUS, w 2020 r. wartość eksportu okien i drzwi wyni

Data: 2021-04-02

Robotyzacja w drukarni. Kto może skorzystać z pomocy mechanicznych pomocników?

Bezobsługowe drukowanie i wycinanie o dowolnej porze dnia i nocy – to główne zalety wdrożenia robotów przemysłowych w dziedzinie poligrafii. Jak przekonują eksperci, roboty oznaczają zwiększoną produktywność, znaczną redukcję kosztów produkcji oraz odciążenie pracowników. Kto może skorzystać z ich pomocy? Choć kojarzą się futurystycznie, roboty przemysłowe to wcale nie taki nowy wynalazek. Ich

Data: 2021-03-30

W lutym produkcja przemysłowa wyższa niż przed rokiem

Jak informuje Główny Urząd Statystyczny (GUS), w lutym br. produkcja sprzedana przemysłu była wyższa o 2,7% w porównaniu z lutym ubiegłego roku. Jak informuje GUS, w lutym 2020 zanotowano wzrost o 4,8% w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego, natomiast w porównaniu ze styczniem br. wzrosła o 4,3%. W okresie styczeń – luty br. produkcja sprzedana przemysłu była o 2,0% wyższa w p

Data: 2021-03-26