Małe firmy chcą się rozwijać

Małe firmy chcą się rozwijać
Małe firmy chcą się rozwijać

<b>Firmy sektora MSP chcą się rozwijać - wynika z raportu Departamentu Analiz i Prognoz Ministerstwa Gospodarki. Więcej przedsiębiorców deklaruje zamiar ponoszenia nakładów inwestycyjnych a także tworzenie nowych miejsc pracy.</b>

Ponadto coraz większa liczba firm spodziewa się także wzrostu przychodów.
Po raz pierwszy od 2006 r. wzrósł wskaźnik prognozy inwestycji (choć pozostaje on na niskim poziomie). Jak wynika z analiz MG, przedsiębiorstwa przeznaczały środki finansowe głównie (5 - 50 tys. zł.) na pojazdy, wyposażenie, meble oraz sprzęt. Najczęściej inwestowały firmy świadczące usługi przewozowe (ponad 90 proc.) oraz zajmujące się działalnością usługową (70 proc.).

Badania pokazały, że osłabienie gospodarcze w I półroczu br. przedsiębiorcy traktują jako przejściowe. Wiele firm z dużych miast odpowiedziało, że nie odczuło skutków kryzysu. W porównaniu do poprzednich badań wzrósł również udział przedsiębiorców oczekujących poprawy warunków prowadzenia działalności gospodarczej. Co dziesiąty mikroprzedsiębiorca spodziewa się wzrostu przychodów. W grupie firm małych i średnich więcej ankietowanych liczy na wzrost przychodów niż na ich spadek. Przewidywania dotyczące wyniku finansowego w najbliższym półroczu są również bardziej optymistyczne niż w poprzedniej ankiecie.

Pomimo osłabienia koniunktury, wciąż duży odsetek przedsiębiorców deklarował, że zatrudnił nowych pracowników. Z danych MG wynika, że co dziesiąte mikroprzedsiębiorstwo i co czwarta mała i średnia firma posiadały wolne stanowiska pracy. Większe spółki znacznie częściej mogą wybierać w trakcie rekrutacji spośród kilku kandydatów. W grupie firm małych w co trzecim przypadku zgłosiło się więcej niż pięciu kandydatów (w średnich przedsiębiorstwach udział ten wynosił 40 proc.).

Wśród eksporterów (blisko trzy czwarte spośród nich zadeklarowało, że dokonywało rozliczeń w euro) zdecydowanie przeważają osoby uważające, że przyjęcie wspólnej waluty będzie miało pozytywny wpływ na firmę (ponad 60 proc. odpowiedzi). W grupie nieeksporterów pozytywną opinię formułowało ponad 20 proc.

W pierwszej połowie bieżącego roku z usług otoczenia biznesu skorzystało blisko dwie trzecie firm Szczególnie chętnie z konsultingu gospodarczego, doradztwa personalnego i prawnego oraz różnych form reklamy korzystają firmy małe i średnie.

Źródło: http://finanse.wnp.pl/male-firmy-chca-sie-rozwijac,92256_1_0_0.html

Najnowsze wiadomości
Polska jest największym eksporterem okien i drzwi w UE. A wyniki branży będą dalej rosnąć

Polska jest największym europejskim producentem okien i drzwi, a także numerem 1 pod względem wartości eksportu wśród krajów UE. W 2020 r., mimo szalejącej pandemii Covid-19, rodzima branża okazała się „koronaodporna”. Widać to szczególnie po wynikach eksportu – wynika z analizy publicznego think tanku Polski Instytut Ekonomiczny. Według danych GUS, w 2020 r. wartość eksportu okien i drzwi wyni

Data: 2021-04-02

Robotyzacja w drukarni. Kto może skorzystać z pomocy mechanicznych pomocników?

Bezobsługowe drukowanie i wycinanie o dowolnej porze dnia i nocy – to główne zalety wdrożenia robotów przemysłowych w dziedzinie poligrafii. Jak przekonują eksperci, roboty oznaczają zwiększoną produktywność, znaczną redukcję kosztów produkcji oraz odciążenie pracowników. Kto może skorzystać z ich pomocy? Choć kojarzą się futurystycznie, roboty przemysłowe to wcale nie taki nowy wynalazek. Ich

Data: 2021-03-30

W lutym produkcja przemysłowa wyższa niż przed rokiem

Jak informuje Główny Urząd Statystyczny (GUS), w lutym br. produkcja sprzedana przemysłu była wyższa o 2,7% w porównaniu z lutym ubiegłego roku. Jak informuje GUS, w lutym 2020 zanotowano wzrost o 4,8% w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego, natomiast w porównaniu ze styczniem br. wzrosła o 4,3%. W okresie styczeń – luty br. produkcja sprzedana przemysłu była o 2,0% wyższa w p

Data: 2021-03-26